04 ноември 2010

Каузата на Софийска вода

Ето какво ме провокира да си отворя блога рано-рано сутринта. Това е първото писмо  което отварям днес в служебната поща:

Уважаеми клиенти,
„Софийска вода” АД Ви кани да се присъедините към усилията, които полагаме за опазване на околната среда. За фактурите, които ежемесечно изпращаме до нашите клиенти, годишно загиват хиляди дървета и се използват огромни количества вода и енергия. Струва ли си в ерата на Интернет да изразходваме природни ресурси, които можем да спестим, за да помогнем за съхраняването на природата?
От 01.07.2010 г. „Софийска вода” АД въведе ново улеснение за клиентите си - фактурите на интернет страницата на дружеството. Това направи възможно всички клиенти, които са регистрирани на сайта на дружеството, да имат достъп до електронно копие на своята фактура. Вие можете да проверявате месечните си сметки през Вашия профил на www.sofiyskavoda.bg.
Последната стъпка, за да станете съпричастни на зелената кауза, е да потвърдите желанието си да престанем да Ви изпращаме хартиен екземпляр от Вашата фактура. В тази връзка Ви молим да попълните приложеното към това писмо заявление и да го предадете в най-удобния за Вас център за обслужване на клиенти . Тази малка стъпка от Ваша страна ще помогне на природата, която е нашият общ дом. Ако голяма част от клиентите ни се откажат от хартиен екземпляр на фактурите си, ще се намалят разходите за тяхното издаване и доставка, и дружеството ще инвестира тези средства за подобряване на ВиК услугите.
Повече информация можете да намерите на www.sofiyskavoda.bg, на телефон: 0 700 121 21 или ако посетите някой от нашите центрове за обслужване на клиенти.
„Софийска вода” АД
...................

Как ви се струва този апел?! На мен лично ми звучи абсурдно!
Първо от година не съм получавала фактура от "Софийска вода". А през изминалите две водих ежемесечни разговори с тях за закъснели фактури, но те никога не поеха отговорността за това, естествено виновна е куриерската служба, която ги обслужва - "какво можем да направим ние?!", бе редовния въпрос които те ми задаваха ?!?!?! А нали знаете, че без фактура не може да се осчетоводи разход, та на края на 2008 г. отидох да ми издадат копия на фактурите които ми липсваха. Не съм много сигурна каква беше цената, но около 3-5 лв. заплатих за всяко копие на фактура, което те ми издадоха, поради факта, че нямат никаква вина за това, че ние не сме получавали фактурите си от тях.

Но да оставим това на страна, може пък да сме изключение?!
Алеуя, че са открили възможността да се издават електрони фактури!!!!! Явно са доста напред в "ерата на Интернета" ...... И от тук следващия зашеметяващ ход - за да се откажем от хартиения носител трябва да попълним заявление, съвсем нормално, но "и да го предадете в най-удобния за Вас център за обслужване на клиенти" WTF????

Този патос, направо ми опъна струните - да пестим ресурси!!!!! Извинете, но обикновено гейзерите които бликат из улиците стоят с дни, преди да бъдат овладяни. Даже може да ги причислим към туристическите ни забележителности на града.

И така, благодаря за писмото на Софийска вода, събуди ме и ми даде тонус за деня. А сега мисля да направя едно копи-пейст и да видя дали не мога да го вместя някъде из техния сайт.... 

4 коментара:

  1. Така е то. Vivacom също са велики по отношение на центровете за клиенти.

    ОтговорИзтриване
  2. Е като идея не е лошо. Друг е въпроса с реализацията. Но аз лично си получавам сметките от Софийска Вода и с удоволствие бих се лишил от хартиеният им носител. И без това има достатъчно спам в пощенската ми кутия.

    ОтговорИзтриване
  3. Ооооо, имам новини - системата е създанена само за части лица :D:D:D Все още разбираш ли не могат да предложат на фирмите електрони фактури!!! Да вземат да се допитат до Мобилтел да речем, или до ЧЕЗ, или до.... просто фирмите предлагащи електрони фактури са безброй и то от доста години насам вече....

    ОтговорИзтриване
  4. и мен мейла ме изненада, но днес заедно със сметката получих и второ писмо в което имаше разпечатана бланка за отказ от хартиена фактура. ще се възползвам от нея.

    ОтговорИзтриване